A Hivatásos Tűzoltók Független Szakszervezete tájékoztatja Magyarország lakosságát, hogy az október 22.-én történt szolnoki tűzesetnél, ahol sajnálatos módon elhunyt egy személy NEM a tűzoltók hibáztak.
Az egységes (112) segélyhívó rendszer bevezetése óta NEM a tűzoltóságokra érkeznek be a tűz és egyéb káresetek jelzései. A tűzoltóságra beérkező jelzés után, amit a katasztrófavédelem műveletirányításától kapnak az egységek (éjjel-nappal) 2 percen belül elindulnak a kárhelyre. A központi segélyhívó központokban polgári személyek teljesítenek szolgálatot, nem tűzoltók, nem rendőrök és nem mentősök. Felelősségteljes munkájukat minden szakmai előélet nélkül egy gyorstalpaló tanfolyammal a hátuk mögött látják el egy lassú és körülményes rendszer részeként. Szakszervezetünk az elmúlt években többször jelezte a Belügyminisztériumnak és Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóságnak, valamint a médiumoknak is, hogy ebből a rossz segélyhívó rendszerből előbb-utóbb nagy baj lesz és emberéletekbe fog kerülni. Erről bővebben itt olvashatnak.
Sajnos a legtöbb esetben süket fülekre talált figyelemfelhívásunk. Javaslatunk! Mindenki írja be a telefonjába a lakóhelyéhez legközelebbi tűzoltóság, rendőrség és mentőállomás telefonszámát, mert akkor szakemberek fogják felvenni a telefont és a segítség is hamarabb fog megérkezni.
A Tűzoltó bajtársaink, mint minden esetben most is tették a dolgukat esküjükhöz híven.
Kelt: 2017. november 26.
Hivatásos Tűzoltók Független Szakszervezete
A kecskeméti Tűzoltóság telefonszáma: 06 (76) 502 810
*
Hogy valójában mi romlott el a központosított riasztási rendszerben, nem tudjuk. Az Index.hu cikke szerint a következők a problémák:
- a szombathelyi és a miskolci call centerek operátorainak az van kiadva, hogy pontos címet rögzítsenek, amit gyakran nem ismer a betelefonáló,
- vagy helybeliként helyi épületekre hivatkozik a betelefonáló, amit nem ismernek Szombathelyen és Miskolcon,
- előfordul, hogy az operátorok félrehallják a címet (Vaja helyett Baja),
- valamint időveszteséget okoz, hogy egy plusz irányítási szint került beiktatásra.
A 112-es számot üzemeltető Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság (OKF) szerint viszont
- a beiktatott irányítási központ kiszűri a hamis hívásokat,
- más, nem helyi vagy a telefonáló által nem ismert szak-mentőegységeket is tud riasztani,
- az Európában egységes hívószámot könnyű megjegyezni.
Sajnos a vitát nem tudjuk eldönteni, de az biztos, hogy valami nagy baj van a központi mentésirányítással, ha emberek halnak meg feleslegesen. Már csak az a kérdés, hogy ki fogja megmenteni a mentőket.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
2017.12.02. 19:52:36
Hogy ha mentőt hív az ember, akkor nem ex-vasutas fogadja a hívást...