Vágó Gábor LMP-s politikus egy ambiciózus elképzelést mutatott be a kampánynyitó rendezvényén.
2018. február 5-én délután Vágó Gábor, a Lehet Más a Politika (LMP) kecskeméti képviselőjelöltje az 1. számú választókerületben, a Korrupcióellenes Szövetség (Kellesz) alapítója sajtótájékoztatót tartott „Villamost Kecskemétre!” címmel. A politikus itt elmondta, hogy hiába fejlődik a város, ha a közlekedési infrastruktúra fejlődése nem tart lépést ezzel. A koncepciója két részből áll. Az agglomeráció felé egy HÉV-szerű rendszert szeretne kialakítani, ami a meglévő vasútvonalakon járatsűrítéssel vagy egyáltalán új járatok beindításával biztosítaná, hogy ne kelljen autóba ülniük a környékbelieknek, és ők így közvetlenül be tudnának jönni a városba. A közlekedési elmaradottság felszámolásához Vágó szerint a másik fő lépés Kada Elek százéves tervének megfelelően helyi villamosjáratok indítása lenne. Két irányt javasolt a viszonylatoknak: az egyik a vasútállomástól a Petőfiváros felé menne, a másik pedig a Széchenyivárostól a déli ipari övezet felé.
Illusztráció
Vágó szerint Kecskemét fideszes vezetése 2,5 milliárd forintot költött el kamu tanulmányokra, amelyek csak az asztalfiókot gazdagítják, és nem a város fejlődését szolgálják. Itt az ún. intermodális csomópontra gondolt, vagyis a szállodával és bevásárlóközponttal egybeépített vasútállomásról és buszpályaudvarról a volt KTE-pálya helyén. Azt mondta, hogy az intermodális csomópontot már több tucatszor megígérték a helyi fideszes politikusok, ám eddig 2,5 milliárd forint csak tanulmányokra ment el. Szerinte ennyi pénzből meg lehetett volna oldani, hogy a Hetényegyháza felé menő vasútvonalon megállót építsenek a Petőfivárosnál és felfejleszthették volna a máriavárosi vasúti megállót is. De most csak az oligarchákhoz közel álló fejlesztőcégek tanulmányírói gazdagodtak és nem Kecskemét polgárai.
Vágó szerint a város felemelkedésének egyik alapja, hogy a fejődéshez megfelelő infrastruktúra épüljön ki. „Hiába gondoljuk, hogy sok pénz van a városban, ha ezt a pénzt csak egy nagyon szűk kör képes megszerezni, és nem a lakosok életét gazdagítja a beáramló pénz. Itt az idő, hogy ne csak papíron, hanem a valóságban is elinduljanak ezek a fejlesztések” – mondta.
Vágó Gábor
Tudom, hogy tavaly kötött pályás közlekedésre 19 millió forintot adott a kormányzat a városnak különböző tervezési folyamatokra, amiből eddig 9 millió forintot kötött le a város, a többi 10 millió forintról nem tudjuk, hogy mi történt vele. Az biztos, hogy nem elég a célok kitűzése, a célokhoz meg kell tenni a lépéseket is! Nekem nagyon úgy tűnik, hogy a kormányzat csak tétova lépéseket tesz, és valójában nem szeretné olyan tempóban fejleszteni Kecskemét közlekedését, mint ahogy azt a város lakosai szeretnék.
Itt nem csak a kötött pályás közlekedésről van szó, hanem szükség van a hozzá kapcsolódó P+R parkolók kialakítására és a kerékpárút-fejlesztésekre is. Számos olyan pont van, ahol tényleg előre lehetne lendíteni a dolgokat, de most még ennek a csíráját sem látjuk a város vezetésénél, sem a kormányzati kapcsolattartásban szerepet játszó országgyűlési képviselőknél.
Ekkor egy férfi a hallgatóságból szóvá tette, hogy nemrég sárgával felfestettek több „kerékpárutat”, de ez csak egy vicc, a pénz pedig elment.
Vágó szerint a sávfelfestés, például a Vacsi közben, inkább kockázatokat rejt magában, a jó megoldás az lenne, ha a város kisajátítaná az út mellett a kerékpárút számára szükséges területet és kerékpárutat építene. „Vigye el inkább egy oligarcha a pénz felét, de működjön az a bicikliút! Az a legnagyobb probléma, hogy úgy lopnak, hogy közben nem csinálják meg a beruházást, az intermodális pályaudvar történetének ez a legfőbb tanulsága” – mondta a politikus.
Vágó Gábor a Hír Tv „Privát Szféra” című műsorának nyilatkozik
A sajtótájékoztató után a politikus az LMP helyi szimpatizánsaival és aktivistáival találkozott egy kötetlen beszélgetésen.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.